Trivselregler

I bostadsrättsföreningen Oliven är vi många medlemmar.
För att vi ska trivas tillsammans har vi skapat regler och riktlinjer som alla förväntas hålla sig till.

Trivselregler
-Meddela gärna dina grannar i förväg om du planerar en fest som kan riskera att störa dina grannar. Högljudda fester efter kl. 22.00 är inte något som uppskattas av andra boende – om de inte är inbjudna.

-Borrning i väggarna bör inte utföras efter kl. 21.00.

-Musik är trevligt att lyssna på om det inte är för hög volym. Tänk på att lågfrekventa ljud tränger igenom väggarna så sänk basen på ljudanläggningen på kvällarna för att undvika att störa dina grannar.

-Se till att ytterdörren är stängd och låst - hela dygnet.

-Tvättstugorna får bara utnyttjas mellan 07.00 och 21.00 för att undvika att störa grannarna ovanför tvättstugorna.

-Släck ljuset i källaren, vinden och i garagen när du går därifrån.

-Förvara inte personliga ägodelar i gemensamma utrymmen, såsom vind och källargångar.