Fastigheterna
Mellan våra fastigheter finns det en från vägen insynsskyddad uteplats med grill och möbler samt en gräsmatta. Framför 27:an finns en mindre uteplats.
I föreningen finns cykelparkering både inne och ute, parkeringsplaster samt både en- och flerbilsgarage. Sammanlagt finns 60 lägenheter i föreningen.

Om området
Främre Luthagen är en lugn och citynära stadsdel av Uppsala. Bebyggelsen karaktäriseras av högre hus upp till 6 våningar från framförallt 1930-talet och framåt. Här finns gott om park, cykel och gångbanor. Gröna fina Vasaparken med stor trevlig lekplats och mysigt café ligger centralt belägen i området. Promenadstråk finns även längs med ån. Nära nationer och Ekonomikum.

Kommunikation
Busstråket når du enklast av bussträckningarna längs med Luthagsesplanaden och Sysslomansgatan. Från Luthagsesplanaden går även länstrafiken inåt landet mot exempelvis Enköping. Till Uppsala centralstation går du på en kvart vilket innebär att pendling ner till Stockholm eller norrut skulle kunna fungera smidigt.

Närservice
Direkt närhet till all tänkbar service. Den välsorterade matbutiken Luthagens Livs ligger endast ett stenkast bort, likaså Saluhallen och på Sysslomansgatan finns ett flertal små butiker och trevliga restauranger. Kort promenadavstånd till Centralstationen samt allt vad Uppsala har att erbjuda.